De social-mediacampagne met rijbewijstips is een schot in de roos.

In drie maanden tijd liep het bereik op Facebook en Instagram op tot 300.000 jongeren. Van oktober tot en met december bezochten in totaal ruim 58.000 unieke bezoekers de miniwebsite CBR Rijbewijstips. Gemiddeld doen per maand ruim 18.000 kandidaten voor het eerst een autopraktijkexamen bij het CBR.

Slagingspercentage
In je rijopleiding leg je de basis voor een veilig leven op de weg, vinden het CBR en de rijschoolbonden BOVAG, FAM en VRB. ‘Dus is het belangrijk om een goede keuze te maken’ Daarom krijgen jongeren en hun ouders sinds begin oktober via advertenties op Facebook en Instagram relevante tips voor hun rijopleiding. Bijvoorbeeld over het kiezen van een goede rijschool. Maar ook tips over het examen en hoe je je het beste kunt voorbereiden. Rijscholen merken het nu al aan de telefoon’, zegt Irma Brauers, secretaris van de VRB. ‘De eerste vraag is vaak niet meer: Wat kost het? Ze beginnen zelf al over het slagingspercentage.’

Google
Ook vanuit Google groeide het bezoek aan de site met CBR rijbewijstips in korte tijd enorm. Dat blijkt uit de hoge posities die de pagina’s scoren voor zoekopdrachten binnen Google. Zo vinden leerlingen via Google snel en gemakkelijk antwoorden op vragen die zij online stellen rondom het halen van hun rijbewijs. Zoals ‘hoe veel rijlessen heb ik nodig’ of ‘ik ben extreem zenuwachtig, wat moet ik doen?’ De campagne met de rijbewijstips loopt nog tot en met maart. De miniwebsite CBR Rijbewijstips blijft daarna gewoon bestaan.

Deel dit bericht